Martin & Serveras varumottagare aviseras digitalt

Publicerad mån, 10/28/2019 - 09:24

Nu inleds ett experiment tillsammans med ett 20-tal kunder till Martin & Servera Restauranghandel. Syftet är att ta reda på hur digital leveransavisering ska fungera för att det ska ge största möjliga nytta för kunderna. 
 

I ett första steg handlar det om att testa funktionalitet och olika kommunikationsalternativ för att i samarbete komma fram till den lösning som är bäst för kunderna.

- För oss är kundupplevelsen central, berättar Irene Waldemarson, vd i Martin & Servera Restauranghandel. Vårt mål är att bygga riktigt bra digitala tjänster som hjälper kunderna i vardagen. 

Olika tekniska lösningar, servicealternativ och olika former av kommunikation kommer att testas med kunderna under experimentet. På det sättet skapas en digital tjänst som möter vardagens utmaningar i restaurangköken.

- Kunderna vet bäst vad som fungerar för köken, säger Håkan Ekmyr, transportchef och projektdeltagare. Därför är det naturligt att involvera dem tidigt. 

Testerna omfattar till att börja med ett tjugotal av Martin & Serveras kunder i Stockholmsregionen på utvalda leveransturer.