Stefan Roysson till Dachser Sweden

Publicerad tors, 07/11/2019 - 08:31

Dachser Sweden rekryterar Stefan Roysson till befattningen som Business Development Manager i bolaget. Stefan har mångårig erfarenhet av transport- och logistikbranschen och kommer närmast från tjänsten som etablerings- och marknadschef hos Ecobränsle.

- Just nu upplever vi en starkt positiv utveckling i Sverige, och utnämningen av en Business Development Manager är ett viktigt steg som vi måste ta för att fortsätta denna utvecklingen, säger René Sidor, Managing Director i Dachser Nordic. Kursen ligger fast, receptet är rätt och nu banar vi väg för att också uppfylla vårt mål att vara den föredragna styckegodspartnern i Norden. Jag är säker på att Stefan Roysson kommer att fylla rollen som Business Development Manager till fullo, och jag ser fram emot att följa hans utveckling.

Som Business Development Manager kommer Stefan Roysson (41 år) att samarbeta nära med de fyra filialerna i Sverige. Han kommer att ha fokus på kundutveckling som ett starkt supplement till säljfunktionerna i Sverige.


- Först och främst ser jag fram emot att vara en del av den resan som Dachser genomgår i Sverige just nu, säger Stefan Roysson. Företaget utvecklas, omsättningen ökas och marknadspositionen stärks, och det ska bli spännande att stödja utvecklingen inifrån.

Stefan Roysson har mångårig erfarenhet av transport- och logistikbranschen, där han tidigare arbetat med drift, försäljning, utveckling och ledning, bland annat hos Jetpak som vd och delägare och hos Danske Fragtmænd som Key Account Manager. Senast har han jobbat som etablerings- och marknadschef hos Ecobränsle.


- Jag har tidigare erfarenhet av att bygga upp företag inom logistikbranschen och har jobbat mycket med försäljning och kunder, så jag vet vilket arbete som krävs för att öka omsättning och försäljning, säger Stefan Roysson. Det ska bli oerhört intressant att fungera i en roll med affärsutveckling och där få framhäva Dachsers styrkor.

Beslutet att anställa en Business Development Manager är en del av den positiva utvecklingen i Sverige, där resultatet före skatt fyrdubblades, från 4,2 miljoner kronor under 2017 till 17,3 miljoner under 2018.