Best Transport lanserar ny utbildning

2018-10-11 06:41

Best Academy lanserar nu en utbildning med fokus på kundbemötande som ska höja kundnöjdheten ytterligare.

Förarutbildningen Best Academy utvecklades för att kvalitetssäkra verksamheten ytterligare och säkerställa att kunden får en god leveransupplevelse. Utbildningen, som är såväl digital som lärarledd, omfattar traditionella områden som lokalkännedom och trafikpolicy. Stor vikt läggs även på gott kundbemötande. Nu vill Best Transport ytterligare stärka sin position i branschen på ämnet och kompletterar e-learningportalen med en dedikerad utbildning för just kundbemötande.

– Våra förare möter väldigt många kunder varje dag, säger Jonas Wahlström, affärsområdeschef för kvalitet, miljö och hälsa på Best Transport. Vi vill ge dem rätt verktyg och förutsättningar att hantera varje enskilt möte på bästa sätt i varje situation. Kursen i bemötande lanserades i juli och trots att vi historiskt haft hög kundnöjdhet i tidigare mätningar ser vi redan en ytterligare förbättring, vilket är väldigt roligt.

Både befintliga och nya chaufförer ska gå samtliga utbildningar. Trots att chaufförer rekryteras löpande har 96 procent av förarna redan genomgått den nya bemötandeutbildningen och har redan visat goda resultat och är fortsatt viktig när Best Transport expanderar vidare. För transportbolaget är satsningen på förarutbildningar en investering som ska ge effekt på lång sikt.

– Jag vill påstå att ett positivt och professionellt kundbemötande är av största vikt för en positiv upplevelse av våra tjänster och för att vi ska leva upp till våra attribut – smidiga, trevliga och prisvärda, säger Niklas Knight, vd i Best Transport. Det är lätt att i dagens tider bara tala om hur vi förbättrar den digitala resan och glömmer de mänskliga interaktionerna. Båda delar måste utvecklas kontinuerligt. Best Transport har höga ambitioner för de närmsta åren och en fortsatt hög kundnöjdhet kommer vara en nyckelfaktor till att nå våra mål.

Text: Arne Andersson